Vis enkelt innlegg
Gammel 20-11-14, 10:17   #18
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [spinoff] Hvorfor tror du på Gud?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Når jeg ser på naturen rundt meg med mangfoldet i blomster, planter, dyr osv., tenker jeg at dette ikke bare er survival of the fittest, men at det finnes en gud med estetisk sans og god sans for humor. (H*n hadde en spesialt god dag da f.eks. surikatene ble skapt. )

Jeg, som er utdannet evolusjonsbiolog, ser helt andre ting enn deg når jeg ser mangfoldet i naturen. Jeg ser arter som over millioner av år har utviklet seg for å best tilpasse seg et miljø i endring. Jeg kjenner til hvilke evolusjonære mekanismer som beviselig har ført arter mot forandring eller utslettelse. Jeg har studert etologi og fylogeni, jeg vet hvordan slektskap mellom alt liv på jorda henger sammen, og jeg kan ikke skjønne at med all den vitenskapen som finnes rundt temaet evolusjon, så finnes det fremdeles kreasjonister.
Ja, også er "survival of the fittest" et gammeldags begrep, og verre er begrepet "den sterkestes rett" på norsk. Innen evolusjonsbiologien snakker vi om "survival of the best adapted".
Ikke meninga å bråke i tråden, men siden du trådte rett inn på mitt interesseområde, kunne jeg ikke la det stå ukommentert

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat