Vis enkelt innlegg
Gammel 21-11-14, 19:03   #11
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn alene med mellomstor hund

Vi har en mellomstor hund, og av typen "ganske stri jakthund". Hun er sterk, og selv jeg kan slite med å holde henne når vi går tur, hvis vi har fleksibånd og hunden "klikker".

13-åringen kan lufte henne, og 11-åringen har akkurat begynt, men da vil jeg at vi skal være hjemme. Det er viktig at ungene er del i hundetilværelsen slik at de kjenner bikkja. Vår hund kan være både brå, bjeffete og litt skummel for andre folk som kommer på besøk, men når hun har hilst på så er hun rolig og uinteressert. Dette vet ungene. Hun kan også være litt usjarmerende og prøve seg litt på unger som ser redd ut, så da er det viktig at mine unger vet hvordan de skal håndtere dette. Og at vi terper på det, både til ungene og de som kommer på besøk. Nå er det nesten alltid de samme ungene som kommer på besøk, men hvis det hadde vært mange nye barn så ville jeg foretrukket at de møtte hunden mens vi var hjemme.

Når det gjelder å gå tur så er jeg aller mest redd for at ungene skal møte andre hunder, og da særlig de som er løse - slik at de ikke vet hva de skal gjøre med vår hund som er i bånd og kanskje blir "angrepet" eller at det blir mye bjeffing og styr.

Min mening er altså at med erfaring og kunnskap så går dette bra. Og det går seg i alle fall til! Ungene og hunden blir jo større.