Vis enkelt innlegg
Gammel 28-05-07, 20:48   #3
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du vært på besøk i fengsel?

De får ikke besøk på cella nei, man ser de i besøkelsesrom.

Når man komemr kommer man først til et venterom, og alt som skal bli gitt til den innsatte under besøkt blir undersøkt. (mat o.l)
Mener man måtte henge av seg yttertøy o.l i oppbevaringsbokser, men også mulig jeg husler feil. Eller at de hadde forskjellig prksis på avd A og B i Oslo Kretsfengsel.
Når alt er sjekket så er det litt forekjell på det fengslet, alt etter hvilken avd den innsatte er på.
Den ene (der hvor Egon alltid kom ut i Olsenbanden filmene) har besøksrom som i flere smårom. Uten dør selvsagt, men vaktene kommer forbi med jevne mellomrom. Alikevel føles det mye mere privat.
Detter er avdelingen jeg var på besøk i sist.
Den samme avdelingen kunne man i noen tilfeller se inn i celleavdelingen og det fristet ikke med et opphold der gitt. For det er celler.
Den andre avdelingen derimot hadde siste jeg var der kun et stort rom med bord og stoler. Med en betjent som "overvåket" det hele.
Lite privat, men folk ved alle bord.
Husker mamma ble pratet til en gang fordi hun ikke satt rett over bordet for broren min og fordi hun hadde tatt på han under besøket........
Dette er dog lenge siden da, så de ble rundere i kanten der også.

Etter besøket får ikek den insatte ta med seg noen ting, ikke engang en tyggispakke. De blir kroppsvisitert etter besøket for å sjekke at det blir overholdt.

Det er klart det ikek er som å være i fengslet og man får nok ikke helt det rette inntrykket av hvordan det er, men mn danner seg helt klart meninger etter hva man ser av fengslet den tiden man er der.