Vis enkelt innlegg
Gammel 02-12-14, 23:03   #71
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke kjeks/kaker/godteri MÅ du ha for at det skal bli jul?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Forresten: jeg lurer på om jeg skal lage Nigella Lawson sin mincemeat med cranberries. Den så veldig god ut!

for the cranberry studded mincemeat - makes about 600ml / 2½ cups

• 60 ml ruby port
  • 75 grams soft dark brown sugar
  • 300 grams cranberries
  • 1 teaspoon ground cinnamon
  • 1 teaspoon ground ginger
  • ½ teaspoon ground cloves
  • 75 grams currants
  • 75 grams raisins
  • 30 grams dried cranberries
  • finely grated zest and juice of 1 clementine
  • 25 ml brandy
  • 3 drops almond extract
  • ½ teaspoon vanilla extract
  • 2 tablespoons honey

Kanskje jeg bare skulle ta meg selv i nakken og lage min egen mincemeat jeg også. Det er jo så stas med mince pies!

(Har jeg forresten fortalt om den første gangen jeg laget mince pies uten å helt vite hva det var? Vel, jeg trodde mincemeat var minced meat, som i kjøttdeig... Ble utrolig nok spiselig - men hva vi mer må kalle a savory snack. )