Vis enkelt innlegg
Gammel 08-12-14, 09:53   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.496
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor farlig er solarium?

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Som en som også er i høyrisikosonen sier jeg, gå heller tur i lunsjen om vinteren.

Men ofte er det ikke sol i lunsjen. Nå dag er det litt sol, men mange ganger kan det gå flere uker mellom hver gang. I fjor vinter hadde vel Oslo over 15 solfrie uker på vinteren?

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Jeg hadde heller tatt tilskudd. Men det er litt fordi jeg har lys hud som ikke tåler sol så veldig godt. Etter to år på New Zealand så fikk jeg en sånn føflekk jeg måtte fjerne på halsen. Mild form for hudkreft. Respekt for sol her i gården selv om jeg ikke er sikker på at det skyldtes det. Mest sannsynlig går det jo helt fint.

Jeg har fregner, men ikke føflekker. Jeg har fjernet den ene føflekket jeg hadde, men det var fordi den var under armen og gjorde det vanskelig å barbere seg.

Ang. tilskudd så vet jeg jo ikke om jeg faktisk mangler D-vitamin, og tilskudd gir ikke akkurat velvære.

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Jeg tenker at de 10 minuttene 3 ganger i året gir deg mer velvære i form av varme, lys og en god følelse i huden enn det kan skade.

Nemlig, det er vel mer den velværefølelsen jeg er ute etter enn om jeg vet at jeg faktisk mangler D-vitamin. Men jeg vil jo ikke gjøre det om det virkelig øker faren for hudskader. Jeg tar godt vare på huden min ellers, og smører meg med faktor i ansiktet hele året, og bruker faktor 20 om sommeren på kroppen. Jeg ønsker ikke å ta solarium for å bli synlig brun.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat