Vis enkelt innlegg
Gammel 09-12-14, 08:49   #10
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: NRK Brennpunkt om pelsdyrnæringen

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Nja. Jeg tenker at det ikke hadde skapt like sterke reaksjoner om det gjaldt mennesker, som feks. da Khadra filmet imamer som snakket om kvinnelig kjønnslemlestelse med skjult kamera, og lignende. Eller tenker du at det er vinklet kun én vei, at de har klippet dokumentaren til å kun snakke i motstandernes favør? Jeg har ikke sett den enda, så jeg kan ikke uttale meg om akkurat det, det får jeg se i kveld. Jeg klarer nok uansett ikke å være upartisk i denne saken da jeg er så sterkt motstander, skal jeg innrømme. Så får folk heller mene sitt om det. Er spent på dokumentaren i hvert fall, har satt den på opptak.

Jeg tror at det ikke nødvendigvis er i sakens favør om programmet man lager er laget på feil premisser. Sånn sett tror jeg det er lurt å være ekstra kritisk om man har sine hjertesaker. Innen veganersjangeren er det jo også veldig mye rart som florerer av både dokumentarer og diverse "lettsolgt" materiale, for å bruke det eksempelet. Vi har nær familie som tidligere har misjonert for ulike emner, og jeg merker at da man ukritisk sluker alt som støtter sin sak så slår det gjerne negativt ut, samme hvor god og viktig saken i utgangspunktet er.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat