Vis enkelt innlegg
Gammel 29-05-07, 15:10   #4
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Langpannekake til bhg.

Dette er en god, gammeldags skuffkake og den er helt nydelig. Den skal jeg bake og ha med i barnehagen i morgen

Ingredienser 3-4 egg
2 kopper sukker
4 kopper mel
2 kopper melk
160 gr. smeltet margarin
4 ts bakepulver
5 ts vaniljesukker

kanel og perlesukkerSlik gjør duEgg og sukker vispes til eggedosis. I mellomtiden smeltes margarin, bland deretter melk og marg. slik at dette får en passe temperatur. Alt, foruten kanel og perlesukker, blandes sammen.
Hell dette opp i en liten langpanne og strø på kanel og perlesukker. Stekes ved 225 grader i ca 15-20 min.

Ved bruk av stor (vanlig) langpanne, brukes dobbel porsjon og stekes ved 200 grader i ca 30 min. på nederste rille.

Jeg bruker 4 egg og de koppene jeg har tilsvarer 2 dl pr kopp. Porsjonen er diger, så jeg tror at 1 1/2 porsjon til en vanlig langpanne rekker i massevis. Jeg steker forøvrig på 200 oC og med lengre steketid når jeg lager bare 1 porsjon også.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat