Sv: Parkett eller laminat?
Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.
For min del ville jeg ikke byttet et gulv i et hus jeg skal selge, og som kjøper er jeg helt på linje med Myria. Er det megler som anbefaler dere å skifte gulvet?
Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.
Jeg er på linje med Myria og Teo. hva har dere på gulvet i dag?
Grunnen til at vi vil skifte gulvene er at markedet her i byen er helt merkelig. Enten selger husene etter første visning til en bra pris, eller så ligger de ute i månedsvis. Da nytter det ikke å sette ned prisen eller noe. Og det som skiller er standarden. Det virker som om det er veldig lite market for oppussingsobjekter her i strøket.
Gulvene vi har nå er en salig blanding av hullete linoleum som går opp i sømmene, parkett som er så vannskadet og slitt at den ikke kan slipes ned, og tepper. Det er tydelig at førsteinntrykket er veldig viktig her i byen, så det er det vi er ute etter. Om folk etterpå velger å rive ut alt, bryr ikke oss.
Har hatt tre meglere inne, og alle er enige om at vi bør gjøre en del overflateting med huset for å få det solgt. Parkett og laminat er enkelt og greit å legge selv. Personlig syns jeg ikke det er store forskjellen i bruk, men greit å vite at såpass mange andre syns det.