Vis enkelt innlegg
Gammel 08-10-06, 22:55   #19
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem man kan gifte seg med...

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Men vil man oppfordre til dette? Jeg lurer på hvor mange her som med vitende vilje ville fått annerledes-barn. Men før man fortsetter lenger på denne veien, så kan kanskje noen bekrefte hvor stor/liten sannsynlighet det er for at genetiske skader oppstår når søskenbarn får barn sammen.

Jeg kan ikke dokumentere, men jeg kan si litt om hva som ble sagt da min mor og min far skulle gifte seg, og få barn...

For ja; jeg er avkom av et søskenbarn par...

De to bodde på hver sin side av landet, og kjente vel svært lite til hverandre i oppveksten, så da de, sent i tenårene møttes, så sa det pang.

De undersøkte nøye, og samtlige sa at det ikke var noen genetisk fare ved dette. Søskenbarn er såpass utvannet, så det var ikke verre enn noe annet. De ble spurt mtp arvelige sykdommer i deres felles familie, men dette også ble lite vektlagt, siden risikoen ikke var særlig større enn om bare en av dem hadde noe arvelig.

Nå er jo dette riktignok mange mange år siden, men siden det fortsatt er lov, så har de vel neppe funnet ut noe mer i ettertid.

Da jeg var gravid første gangen, så spurte jeg bare på morro egentlig, om det var noen fare forbundet med dette, i forhold til at jeg er resultat av "inavl". Legen min bare smilte og lurte på hvorfor det skulle være det...

Og til opplysning: Jeg er heeeelt normal

Carrera er ikke aktiv