[Strikking]Kan noen hjelpe med å forstå strikkeoppskrift?
Jeg strikker (fortsatt!) Drops 114-2. Også forstår jeg ikke hvordan jeg skal gjøre ting på det stedet i mønsteret der man skal sette masker på pinne til hals. Man strikker altså diagrammet opp til der det står pil, da har man x antall (x = 20 for min del) rapporter a 7 masker. Starten på omgangen er midt foran. Når man har kommet til pilen (jeg antar ved slutten av en omgang, altså midt foran) skal man sette en rapport på hver side av maskemarkøren som står midt foran på en hjelpepinne. Altså har man strikket en rapport for mye eller for lite (men det står ikke i oppskriften at man må stoppe en rapport før slutten av omgangen), men greit nok - det er løsbart. Men så er det jo slik at enten man strikker en rapport forbi starten av omgangen, eller stopper en rapport før, så har man ikke likt antall masker på hver side av midt-foran (= starten av omgangen". Enten har man ikke fått strikket kastet som gjør at man (igjen) har 7 masker i rapporten, eller (hvis man velger å strikke en rapport på ny omgang i stedet for å stoppe en rapport før slutten av forrige omgang) man har strikket to masker sammen i første rapport på ny omgang og har 6 masker der. Hvordan skal man løse det?
|