Vis enkelt innlegg
Gammel 05-01-15, 22:55   #10
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å leve mer miljøvennlig

Vi er ganske gode i hverdagen, men så er det feriene da, sukk. Der har jeg vanskleig for å fire også. Jeg hare egentlig akkurat blitt opplyst/våknet fra dvalen, og oppdaget hvor elendig karbonavtrykket mitt faktisk er.

I hverdagen bruker alle beina, sykkel eller kollektivt til jobb, skole og til handling. Bilen brukes bare når vi besøker noen i huttiheita, hvor kollektiven egentlig ikke virker. Vi handler en gang i uka stort sett, lager mye mat selv, bruker opp restene om vi har noen, spiser middels/lite med kjøtt og nada oppdrettsfisk. Matrester komposteres i egen beholder av oss selv. Hageavfallet tar vi også vare på og lager jord av.

Huset er for stort og krever mer oppvarming enn jeg syns er fornuftig, men vi arvet det og bor fem voksne her og har ofte folk på besøk også. Plusset er at hagen også er stor, så vi dyrker våre egne epler, pærer, plommer, bær i hytt og pine og safter og sylter til den store gullmedaljen UTEN konserveringsmiddel og minimalt med sukker.

Urtene dyrker vi også selv, tomater med videre står i drivhuset svigerfar ikke ville ha lenger (man kaster da ikke slikt).

Jeg kunne ha fortsatt slikt. Og så kommer feriene! Da flyr vi, ofte og langt. Eller kjører på kryss og tvers, så det ikke holder med minstedistansen forsikringa godtar. I år har vi allerede planlagt en USA-tur, tre turer til hytta (nordpå), en tur sørover i Europa for å besøke venner og en Londontur (selvsagt England, dit må man jo (les meg)).

Argh, jeg må starte den hjernevaskingen at once.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat