Sv: Å leve mer miljøvennlig
Jeg kan fint gå til butikken. Når jeg kjører dit er det fordi jeg kommer fra jobb da og stopper på butikken på vei hjem. Dvs, kjører forbi hjemme, til butikken og hjem,så jeg kune jo kjørt hjem og parkert og gått til butikken da. Det bare tenker jeg liskom ikke på i farta.
Ja, folk bosetter seg i bygdesentrum, det har jeg også gjort, derfor er både butikken og skolen i gangavstand. Men rådhus, flere butikker, omsorgsboliger og lege og det der, der er fortsatt kjøreavstand da. Bi bor jo på en sånn absurd plass som har et lite bygdesentrum for hver kilometer, også et stort et et stykke unna.
Det var bare aldri MILJØ som var i tankene når vi valgte dette stedet, det var mer økonomi. Logistikken kunne vært bedre, og med det miljøet, så det er jo selvsagt noe som kommer inn, bare at... flertallet av oss velger ikke bolig sånn i hovedsak av miljøhensyn?
Å klare seg med en bil, det skulle jeg dog absolutt helst sett at vi gjorde. Jeg er bare ikke villig til å ofre så mye av tiden min, dvs gå ned i stilling samt oppgi mye fritid foor å klare det, som er realiteten frem til yngste i det minste går på skolen, og kan gå hjem derfra selv.
Vi lever ikke spesielt miljøvernnlig. Vi har kompost ja, men vi kaster for mye mat, og ikke minst spiser vi for mye kjøtt. Vi flyr nesten aldri da, men kjører altså desto mer. burde definitivt gjort noe med det. Særlig den ekstra bilen, den irriterer meg. Vi klarte oss med en så lenge begge gikk i bhg. Og gjør det igjen når begge kan gå hjem fra skolen selv.