Sv: Er skiløyper forbeholdt skiløpere?
Opprinnelig lagt inn av Java, her.
Tror du veiene ville blitt brøytet om det ikke ble kjørt skispor der? Stort sett kjøres det vel skispor der det ellers ikke er vei. Jeg skjønner at du helt fint kan ri på en vei som ikke er brøytet når snøfallet er på 10 cm, men ville du brukt den veien etter 50-100 cm snø?
For meg blir det litt rart å fnise av eller bli sur på at det kjøres opp skispor der skiløypa går. Hvis det er et problem for alle som rir i området bør de jo tilrettelegge for riding på egne stier/veier. Det har blitt gjort for sykkel her jeg bor.
Ja, det ville jeg helt sikkert gjort. Brukt en vei som tråkkes opp til stadighet etter en meters snøfall, that is.
Og jeg hverken fniser eller er sur for at det kjøres opp skispor, da har du ikke lest meg nøye nok, jeg har vel også skrevet at jeg synes at det er flott at det brøytes opp skispor, derimot flirer jeg litt i skjegget av at det skulle være krise om man møtte på en hundebæsj i skisporet, eller om en hund gikk i løypen, eller hestespor mellom de faktiske skisporene.
Allemannsretten gjelder vel om vinteren også, tror jeg.
Og igjen - ja, jeg respekterer det. Ta det med ro, jeg skal ikke besudle sporene.
|