Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015
ehh, blodbeger skulle jeg så ved nyttår.
Chili har jeg også lest og lært at man faktisk med fordel kan så i januar, vi som ikke har drivhus kan egentlig ha dem i stuevinduet, det har jeg hatt før, og da kan de jo komme tidlig. (Jeg har et rom med grei temp og lysrør tiltekt dette bruk for å ha dem på sånn etter at de har spiret på kjøkkenbenken.
Jeg har altså bare ikke kommet igang enda.
Men det blir chili og blodbeger, og muligens en paprika som ikke blir større enn stuevinduplass sånn nå snart, tomat og agurk og paprika som skal ut blir senere, men jeg må finne en løsning, jeg hadde et sånt plastdrivhus (pvc) fra jula, som blåste i stykker med tomatene mine inni litt sånn tidlig i høst, så jeg vet ikke helt hvilke forhold tomatene får i år, så jeg må begrense antallet, veldig.
Noe urter har jeg tenkt å så og kanskje ha inne, og noe skal ut, og noe skal direktesås ute, det skal også salat antar jeg. I år skal vi lage til minst en pallekarm med gørnnsakshage, i tillegg til de masse bøtter og potter med tomat etc
Forresten, pellargonia skal også sås sånn i disse tider, jeg har noe frø igjen tror jeg fra i fjor.