Vis enkelt innlegg
Gammel 20-01-15, 18:47   #47
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Motorhavari, garantisak, leiebil? (Ford)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det tok en måned, men vi fikk den tilbake til slutt. Men bakluka jeg ba dem se på med det samme hadde de glemt. Så ny ventetid for å få fikse den på det lokale verkstedet her. Kjempepraktisk å kjøre rundt med bakluke som ikke lar seg åpne. De prøvde seg med at vi skulle komme tilbake etter 20. januar, men jeg ble litt morsk og sa at vi tross alt hadde sagt fra om dette på service, men siden de da ikke klarte å reprodusere feilen så ville de ikke bare skifte den ødelagte bryteren, og måtte altså vente til nå når den ikke virker i det hele tatt, så kunne de da for pokker ikke la oss vente en måned. Så da fikk vi tid lille julaften. Klokka 7. Bortsett fra at akkurat da mannen var på vei ut døra (på fridagen sin) så ringte de og hadde ikke fått delen likevel.

Nei, det blir Toyota igjen neste gang.

Er det nå jeg skal dele vår Toyota Avensis historie? I allefall, så røyk partikkelfilteret når bilen var 5 år, dette fikset Toyota på garantien. Men det ble ikke bra, så tredje gangen vi var inne på 3 mnd, byttet de motor, også garanti (heldigvis). Etter ett år så begynner partikkelfilteret å fuske igjen, 4 til 5 ganger var vi inne, før verkstedet sa dette måtte byttes, og nå var de ikke så greie for de ville ha over 20 tusen for jobben. Vi syntes det kanskje var litt risky, men tanke på forhistorien, så vi foreslo heller at vi la ut bilen på Finn som delebil, med hele historien om alt som har vært feil, eller de kunne gi oss et bedre tilbud... Så nå er partikkelfilteretbyttet for 6000, og vi krysser fingrene for at motoren skal holde. Aldri mer Toyota. Det skal sies at dette er første årgangen med de nye dieselmotorene som kom for noen år siden, men OMG.