Vis enkelt innlegg
Gammel 25-01-15, 21:15   #6
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Strikkefrustrasjon] Er det bare flaks om det passer?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Det var en litt omvendt problemstilling for jeg fikk en pose flott, flott alpakkagarn og måtte finne et prosjekt som passet. Og da fant jeg den genseren og ble helt forelsket (med en del omveier underveis).

Ja, men med et annet garn hadde altså jeg også, i likhet med Stompa, uansett heller byttet pinner enn å regne på mønsteret, særlig siden jeg ikke har mye erfaring med nettopp det. Et garn er ikke LÅST på en pinnestørrelse, selv om det står den pinnestørrelsen på garnet er jo det for å oppnå den anbefalte strikkefastheten slik og sånn, men... ja, man tilapsser jo det til ønsket måpl nettopp via pinnene.

Og måle underveis at det ble som planlagt.

Jeg strikker somregle ikke på angitt pinne i rett garn heller, for jeg strikker stramt, så en tykkelse større gir bedre resultat.