Huskatter og gener (for dere katteinteresserte)
Sitter her og funderer litt. Jeg har to blandingskatter. Begge fra omplassering så det er ikke lett å vite hva de stammer fra. Det er ikke viktig, men jeg er vel litt nysgjerrig.
De er veldig forskjellige. Vet at moren til Lilly 9mnd var langhåret, og Lilly er korthåret men med litt lengde enn helt kort. (Semilanghåret?)
Lilly er også skilpaddefarget i orange, sort og hvit. Noe som kun hunkatter kan være. Ansiktet er helt vanlig. Verken flat eller veldig spiss nese. Hun har lang hale og pelsen er blank og glatt og lett pels. Hun prater mye og har sterkere stemme. Hun maler også veldig høyt og gjerne med litt stemne hvis hun koser deg ekstra mye...
Øynene er det litt avstand mellom. Skikkelig gatemix vil jeg si. Fra landsbygden og nær gårder.
Lucy på 7 mnd er en helt annen type. Det er det som gjør at jeg blir litt fascinert. Hun er en blanding hun også men er så ulik på alle måter.
Hun har en helt annen pelstype. Kjennes ut som velur..hun har kanskje litt kattungepels enda, men Lilly har aldri hatt den type pels..
Nesen er spissere og øynene sitter tett. Jeg syns hun har trekk som ligner orientalske katter. (Siameser osv.) i blant ser det ut som hun skjeler litt med øynene. Hun prater lite men murrer endel. Malingen er super lav. Rister mer enn hun maler.
Er det noen måte man kan grave i det og finne ut hvor de stammer fra?