Vis enkelt innlegg
Gammel 23-02-15, 18:23   #2
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gran Canaria i april

Jeg elsker Gran Canaria i april og mai. Alle vinterturistene og pensjonistene har reist hjem og det er flest spanjoler og helårs fastboende igjen. Utrolig deilig. Jeg driver å planlegger tur i april nå med noen venninner, og favoritten min når vi reiser voksne uten barn er å bo i Patalavaca eller Arguineguin. Men nå er ikke vi ute etter noe uteliv annet enn en vanlig resturant vi kan kose oss på.

Jeg har noen få kriterier når jeg drar sånn på tur og det er dagligvarebutikk rett i nærheten, strand rett i nærheten, en flott balkong med flott utsikt (leiligheten kan gjerne ha enkel standard ellers), og et knippe rimelige resturanter i nærheten, samt et par gode gourmet resturanter i nærheten. Patalavaca er perfekt, og det anlegget jeg liker aller best er Anfi del Mar litt bortenfor Patalavaca, men det koster desto mer, så vi pleier å havne på Green Beach eller et av anleggene i åsen rett ovenfor Green Beach. Green Beach er et masete hotell i høysesongen, men et perfekt hotell utenom høysesongen, og kort vei å gå langs vannet inn til Arguineguin også, og kort å gå til den flotte Anfi stranda andre veien, eller en kan legge seg rett ned på Patalavaca stranden som er mer bølger på. Og april er perfekt måned i forhold til nesten garantert varmt og deilig vær med sol. I år har det vært en ganske så elendig vinter der nede med mye dårlig vær og overskyet og kaldt, men nå kommer våren og varmen for fullt.

Gleder meg noe vannvittig til en tur igjen. September og april/mai er beste månedene jeg liker meg der og da synes de fastboende at det ofte er for varmt der, men da synes jeg det er perfekt. Jeg vil ha ordentlig varme når jeg først skal en uke avgårde. Har ei venninne som bor der nede, så var der både i september og desember i fjor, og har vært hvert år helt i starten av mai de siste årene.

For å få best mulig vær så bør du bo sør på øya. Puerto de Mogan er også flott, og rolig, sted å være, men er det party du skal ha så er det i Puerto Rico. Ville bodd helt sør på øya og heller tatt dagstur til LasPalmas om en vil inn til storbyen en tur også.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat