Sv: Hvordan skape et hjem?
Oppigjennom årene har jeg samlet en del småting som jeg er veldig glad i. Et bilde etter bestefar, to gamle smør og sukker krukker som henger på veggen, et lite bilde venninden min har malt til meg osv.
Jeg har "min" stil, ikke ikea, ikke bohus osv. En herlig salig blanding av ting jeg liker å er glad i. Jeg elsker rødt, så ofte er det røre detaljer som går igjen. Lys skaper stemning. Har vegghengte kubelysestaker. Et stort speil over spisestua, et flott bilde med rødt i.
Grønnplanter er jo også fint, skaper en deilig stemning det også. Kjøkkenbordet mitt er sikkert hundre år snart, ingen andre har makent noe jeg syns er litt moro, om andre ikke liker det, nei det bryr meg i nakken.
Siden du har hvite vegger har du jo mange muligheter. Ha nøytrale møbler og tepper, sprit dette opp med tekstiler i farger dere liker. I år er lyseblått in, men man velger jo selv hva man liker. Kjøp et bilde som dere liker, gjerne med farger. Bruk dette bilde til å hente ut farger til tekstiler f.eks.
Hjemmekosen kommer etterhvert. Få som har det fiks ferdig den dagen huset er ferdig.