Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-15, 22:15   #91
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Snakker du om "feminisme" nå, Guava? Jeg syns beskrivelsen i Store norske leksikon slett ikke er det jeg vil si feminisme omfatter, ikke minst fordi likestilling ikke engang er nevnt. I tillegg finner jeg det merkelig at feminisme skal omfatte tanker om hva kvinnelighet og femininitet er, som er slik jeg forstår beskrivelsen av feminisme (https://snl.no/feminisme). Kanskje jeg rett og slett er i utakt med resten av verden?

Jeg forholder meg til definisjonen i Bokmålsordboka. Jeg har som utgangspunkt at en feminist er for likestilling. Jeg ser ikke helt for meg en situasjon hvor en person som er for likestilling ikke samtidig vil være en feminist, men kom gjerne med eksempler på det motsatte.

Jeg innser forøvrig nå at jeg innenfor "min" definisjon av feminist også vil være for likestilling for menn, noe som forsåvidt ser ut til å falle utenfor definisjonen i Bokmålsordboka ...

En ideologisk FrP-liberalist vil ha problemer med å snakke om undertrykkende strukturer og i det hele tatt å snakke om denne type strukturer som en størrelse slik det tradisjonelt har blitt lagt som premiss innenfor feministisk tenkning.

En FrP-liberalist vil likevel kunne være for likestilling.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat