Vis enkelt innlegg
Gammel 09-03-15, 20:42   #47
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.827
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Turnusarbeidere: Dilemma om å selge vakta si på f.eks 17. mai?

Jeg regner med at du bytter med en som har samme kompetanse som deg? I så fall hadde jeg ikke brydd meg om de som surmuler (med mindre det er fordi det er flere som kunne tenke seg å jobbe den vakta, men da løser det seg jo for deg uansett).

Har du ikke F3-dag når du jobber 2 røde dager etter hverandre (tenker på jula)? Her fordeles det etter beste evne selv om man i utgangspunktet går turnus. Vi får i tillegg lov til å skrive ned ønsker (om man ønsker å gå turnus, evt ekstra eller evt fri). Vi får også lov til å være vår egen vikar ved F3-dag (innen rimelighetens grenser), og selv om det sånn sett er litt "dobbeltmoralsk" er det veldig greit for meg som kun går nattevakter og gjerne vil jobbe når jeg kan (og ekstra luksus om det er natt til røde dager siden det betyr at jeg får sove etter vaktene all den tid mannen er hjemme).

Om alt er klarert med leder, og de som surmuler ikke har noen gode argumenter for at det er urettfeigt, hadde jeg aldri brydd meg. Og så tenker jeg at de som hiver seg på slik surmuling er av samme ulla, og de hadde jeg heller ikke brydd meg om. Hvis man ikke kan bidra positivt til arbeidsmiljøet (både med ris og ros) kan man tie stilt.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat