Sv: Vis meg din smarte poseoppbevaringsmetode
Opprinnelig lagt inn av star, her.
Poser som brukes som søppelposer trøkkes ned bak dunken hvor papir samles under vasken. Andre poser bretter jeg og legger i en hylle ved siden av ovnen.
Men jeg er forholdsvis flink til å ha med meg nett så det er ikke all verden jeg har. Sier også ofte nei takk til småposer hvis jeg har kjøpt småting. Putter det bare i veska.
Ja, her legges "skitne" plastposer (som vi f eks har hatt gymsko/vått badetøy oppi) nederst i søppeldunken under plastposen som allerede står i, evt på siden på den som står i skapet på vaskerommet. Jeg har lagt tøyposer/flergangsposer i bilen og i vogna for å redusere plastposebruken, og tar gjerne ting oppi veska eller andre poser, evt bare under vogna uten pose når jeg handler, men det hender ofte at jeg glemmer det i tillegg til at det ikke alltid er praktisk. Når det er sagt skal jeg skjerpe meg skikkelig på dette, og i hovedsak bruker vi jo posene som avfallsposer og der finnes det jo langt bedre alternativer så vi bør gå tilbake til avfallsposer igjen, for da reduseres jo behovet betraktelig, men okke som trenger jeg en plan for de posene vi har til andre formål.
|