Vis enkelt innlegg
Gammel 18-03-15, 11:07   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om å sykle til skolen

Jeg trodde det var ganske vanlig at barneskoler hadde en slags "regel" om at ungene ikke får sykle til og fra skolen før de har nådd en gitt alder eller trinn.

Jeg skjønner at de ikke kan støtte seg på noen lov eller slikt, men de kan jo formidle hva de ønsker for sin skole. (Også står foreldre fri til å gjøre som de vil med saken uansett, selvsagt.)

Men da jeg ringte til Podens skole for å høre om de hadde noen regel for dette, ble hun som tok telefonen helt forvirret. Hun hadde aldri hørt om at noen skoler kunne legge seg borti hvordan ungene kom seg til og fra skolen. Det hadde jo ikke de noe med.

Jeg ble litt fnisen, for hun hørtes helt himmelfallen ut. Men kanskje er det jeg som er gammeldags og ikke henger med?

Har deres skole en regel, eller uttalt et ønske, om aldersgrense for sykling til og fra skolen? (poll kommer)