Vis enkelt innlegg
Gammel 31-03-15, 23:35   #571
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.954
Blogginnlegg: 838
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Det er slitsomt å skille seg ut med maten noen ganger, selv om man står støtt i det. Noen ganger har man bare lyst til å spise i fred og ro uten å forklare. Det tror jeg alle som har annerledes kost kan føle på, enten det er allergi, vegetar, fobi mot erter eller annet.
Og det er virkelig umulig å gjøre det riktige overfor vertskap. Noen blir fornærmet om man ikke ber om tilrettelegging, mens andre blir fornærmet om man sier fra om dietten fordi de da føler det som et press om å tilrettelegge, og uansett føler man at man er til bry. Gode venner kan sikkert være omsorgsfullt opptatt av å hjelpe en å endre det de oppfatter som sære mat-nykker, men til syvende og sist må man bare la folk få være i fred. Hvem vil vel gjøre om en hyggelig sosial greie til en intervensjon, politisk debatt eller ernæringskonsultasjon, liksom.
I denne tråden har jo disse tingene flagret fritt, men så er jo dette en annen setting en et middagsselskap. Men følelsen av det kan nok fort assosieres i denne tråden, det har jeg forståelse for. Jeg vil beklage at jeg har bidratt til en sidedebatt som vekket vonde følelser, Trulte.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat