Vis enkelt innlegg
Gammel 09-04-15, 15:56   #17
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.451
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Droppe 17. mai?

Ja, det er ikke noe tvang over slikt så dropp det med god samvittighet - om ungene er enige.

Noen nevner at det er barnas dag. Her hvor vi bor er det i all hovedsak familiens dag og når vi ikke har mer familie enn oss i kjernen her så blir det fort litt....stusselig. Vi forsøkte å gå i barnetog i fjor med barnehagen til ungene. Selve toget var stas for ungene. Men deretter var det liksom noe opplegg på barneskolen her; ikke var det særlig organisert, ikke skjønte vi noe særlig ut av det og det var store mengder folk og vi kjente....ingen.

Men å dra hjem til mine foreldre å feire ett år, det hadde vært stas for der er 17.mai fortsatt slik jeg voks opp med: Alle, som kan gå vel og merke, går i folketoget inn til der hvor feiringen skjer. Kun de som ikke klarer å gå står å ser på, resten deltar altså i selve toget. Så er det leker for barna, taler, underholdning og det hele. På kvelden er det bygdedans for de over komfirmasjonalder(jepp, det henger igjen gitt).

Dette ble litt avsporing men litt forklaring på at jeg tenker det fint kan droppes, spesielt om dere ikke har sterke tradisjoner eller at ungene ser veldig frem til denne dagen.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat