Vis enkelt innlegg
Gammel 18-04-15, 14:12   #72
Fakta
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2015
Fakta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Har vi verdier som er viktigere enn religiøse verdier?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg lurer på hva du egentlig diskuterer? Ønsker du å endre styreformen i Norge? Og til hva?

Jeg har ikke lyst til å endre noenting. Mitt poeng er at ordet demokrati har blitt misbrukt av politikerne. Norge er parlamentarisme og ikke demokrati.

http://no.wikipedia.org/wiki/Stortinget

Ordet demokrati har blitt misbrukt av politikerne. Ingen demokrati i Norge, men kun parlamentarisme. Ingen demokrati i USA, men kun republikk. Jo flere mennesker som tror at vesten er et demokrati. Jo lettere blir det for politikerne å få mer makt over folket. Til slutt kommer parlamentarismen i Norge til å dø ut før eller senere. Så lenge Norges befolkningen tror at Norge er et demokrati.

Hadde Norge vært et demokratisk samfunn. Så ville vi ikke ha solgt masse våpen til Saudi Arabia som dreper og halshugger mennesker hver eneste dag. Norge er parlamentarisk samfunn og derfor kan politikerne selge våpen til diktatorer. Selv om flertallet av befolkningen i Norge er imot diktatorer. Så kan politikerne fortsatt selge våpen til diktatorer fordi Norge er et parlamentarisk samfunn og ikke demokratisk. I Saudi Arabia blir mennesker undertrykt, kvinner har ingen rettigheter og mennesker blir halshogd hver eneste dag.

Tror du at flertallet av Norges sivile befolkning aksepterer at Norge som nasjon selger masse våpen til diktator stater???
Derfor er Norge et parlamentarisk samfunn. Dette innebærer at politikerne ikke trenger å høre på flertallet av Norges sivilbefolkning.
Politikerne kan være imot befolkningens vilje og trenger ikke å jobbe for folket.

http://www.nrk.no/norge/norsk-vapenp...ter-1.11568766

Regimer som ikke burde styrkes militært blir det likevel med norsk våpeneksport. Det at vi kan selge krigsmateriell til Saudi-Arabia gir ikke mye mening når vi skal fremstå som en fredsnasjon, sier Alexander Harang, leder i Norges Fredslag, til NRK.

Sist redigert av Fakta : 18-04-15 kl 14:20.
Fakta er ikke aktiv   Svar med sitat