Sv: Hva er dine grenser ...
Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.
Vi har fått hjelp til hus og bil, men da var svigers med og BESTEMTE hva vi skulle kjøpe. De nektet å hjelpe en annen i familien som ønsket å kjøpe en bolig DE ikke likte. (de mente den var upraktisk) Og de gir ikke bort pengene, de beholder panteobligasjoner.
Jeg er en type heller ønsker å eie ting selv, og bestemme selv. Jeg synes det er utrolig ubehagelig å vite at det egentlig er svigers som eier halve huset vårt. Spesielt siden svigermor er en meget lunefull og uforutsigbar person, som alltid handler kun etter følelser, aldri fornuft.
I det siste har hun også begynt å skulle betale for oppussing av huset vårt. Pga hennes uforutsigbare personlighet synes jeg dette er ekkelt.
Synes dere jeg er rar som bryr meg om dette? Burde jeg bare være glad hun hjelper oss? 
Nei absolutt ikke. Og det er ikke nødvendlig å bli forvirret over ulike synspunkter heller, for de av oss som sier at vi er komfortabel med en pengegave, presiserer samtdig at det er et must at det ikke hefter betingelser/kontroll med pengegaven
I ditt tilfelle ville jeg takket et rungende "NEI!"