Vis enkelt innlegg
Gammel 04-05-15, 22:17   #49
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Båndtvang for hund

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Vi ser an hvor vi har henne løs.
Nå som det er båndtvang har vi henne i bånd på tur, eventuelt sporbånd (da får hun løpe fritt med 15 meter bånd etter seg).

Eh? Holder det som bånd?! 15 meter løst bånd?

Jeg utstår ikke hunder som kommer rennende på turstier med sånne lange bånd bak seg, som jeg må bykse over for å unngå å snuble i. Hvis ikke hunden bestemmer seg for å løpe rundt meg et par ganger, da, med det lange båndet etter seg.

Jeg er ikke spesielt redd hunder, selv om jeg har blitt angrepet og rent overende et par ganger. Men jeg er møkklei av å alltid måtte hoppe i grøfta når jeg treffer folk med hund, fordi jeg aldri vet hvem som har kontroll på bikkjene sine. Jeg vil anta at ca en av fem hunder løper i beina på meg mens de bjeffer som gærne. Uavhengig av om de er i bånd eller ikke, egentlig. Mange har dem slengende i så løse bånd, og har så liten kontroll på dem, at det ikke finnes den tursti som er bred nok til at jeg klarer å løpe i en stor nok sirkel.

Er det bare meg, eller har det blitt mer fjolle-hundehold de siste årene?

(Jeg var foresten i Sør-Amerika nettopp, og der var det mange som gikk med hunden løst, men jeg møtte ikke EN som sprang i beina på meg, ikke en eneste. Og jeg løp milevis der. Rolige, disiplinerte bikkjer i hele byen).