Sv: Båndtvang for hund
Vi opplevde i går at vår hund (i bånd) ble hoppet på av en hund uten bånd. Det endte med at eier av den løse hunden ble kjempestressa over at min hund dyttet den med all kraft i bakken sånn at den pep/fikk vondt. Ikke spesielt kjekt, og ikke første gang - jeg har god kontroll på hunden min i bånd, men det er jo umulig å komme unna når hunden min står mellom meg og hunden uten bånd.
Vi har opplevd dette flere ganger, spesielt er det OK for hundeiere med små hunder å la dem gå fritt i vårt område...for de er jo så små. Jeg har opplevd å bli skjelt ut når jeg har dyttet vekk en liten hund som forsøker å hoppe på min "store" hund. Neste gang er det fristende å si "middag" til hunden min så kan han spise opp en av disse små søte hundene
Jeg synes det er for lite tilrettelagt for friområder der hunder kan få løpe fritt uten båndtvang, men vi går aldri på tur med hunden uten bånd - det går ikke med vår hund. Det vi gjør i perioder er å la hunden bade/svømme og vi kan leke med den uten bånd, men da ikke på stier/områder der folk ferdes. For oss er det typisk en tom og oversiktlig parkeringsplass på en søndag.
|