Vis enkelt innlegg
Gammel 06-05-15, 12:15   #131
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg ønsker tips: cøliaki og barn

Hepp.
Her går det i grunn bra med Snuppa og diagnosen Hun er veldig flink til å sjekke og passe på selv, og vi får ros fra skolen/SFO på det også.

På mandag ble det avtalt at hun skal være med noen venner hjem etter skolen nå i dag, og sitte på med de på cup i ettermiddag. Jeg avtalte med mor. På jobb i dag kom jeg på at de bruker jo å spise litt når de kommer hjem fra skolen som regel, og jeg sendte en mld til mor om de hadde noe glutenfritt hjemme tilgjengelig. Det hadde de ikke, så jeg tilbød meg å kjøre på butikken og kjøpe knekkebrød, og levere til Snuppa på skolen, sånn at hun tar med seg. Sa også at hun bare kunne ha den liggende der. I samme farta spør jeg også hvordan de gjør det med middag, og får til svar "jeg får vel se om jeg får kjøpt noe glutenfritt da...." Jeg følte liksom det virka som det var veldig komplisert, så jeg tilbød meg å kjøpe glutenfritt pølsebrød, og så kan de ha pølser. Så jeg gjorde det og stakk inn om skolen med det.

Jeg skjønner jo at alle ikke har glutenfritt hjemme altså, men de vet jo hun har cøliaki, og det var de som tilbød seg at hun kunne bli med hjem fra skolen. Hvordan gjør dere andre dette litt "uforusette" som dukker opp? Bør hun ha en pakke liggende på skolen, med feks knekkebrød, som hun kan ta med seg om hun blir med noen hjem?

Jeg har også hatt med meg barn hjem, med allergier (melk, nøtter etc), og har i grunn bare lagt til rette for det når jeg lager middag. Men det er ikke sikkert alle tenker sånn, og det er litt småkjipt for Snuppa å være på besøk, og ende opp med å ikke kunne spise der. Akkurat nå er jeg såpass heldig at jeg jobber forholdsvis nært skolen da, og da var det ikke noe problem å løse det praktiske. Og jeg forventer ikke at alle har glutenfritt liggende hjemme, om feks Snuppa stikker innom på "impulsbesøk". Og det vet hun selv også. Men jeg kjenner jeg blir litt usikker på hvordan jeg skal organisere dette innimellom.

Erfaringer?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat