Sv: Trenger en "basisfarge" i bunn
Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.
Barnerom 1: beboeren ønsker lys lilla vegg. Maleren ønsker veldig lys lilla eller noe som går mot lyng
Hva med Fjær, S2005-R40B?
Barnerom 2: beboeren ønsker turkis vegg. Maleren tror at noe hakket svalere enn turkis aksepteres og er svak for sval sjø og sjøgløtt. (Men jenta liker også gult, og ville sikkert ha likt noe aka lys lime)
Sjøgløtt synes jeg er veldig fin. Men hva med Pirat? 2531-B50G?
Barnerom 3: beboeren vil ha "nåkka grønt" på en vegg. Maleren vil ha noe som ikke er skrikende.
Hvor grønt er GRØNT? Hva med prismegrønn 4009-B07G?
Barnerom 4: beboeren vil ha noe blått eller rosa. Maleren har sett på Alladin, men synes den er litt for grå.
Hva med Duft? 1606-Y75R. Den er rosa, men ikke kvalmende rosa (synes jeg): Eller Havbris S3020-B. Den er blå altså.
Stua: maleren er overveldet over alle valgmulighetene. 
Stue er alltid vanskelig. Hva har dere av møbler, hvor mye lys er det, hvor mye vegger/vinduer? Her må du nok bare kjøpe noen testbokser. Vi har malt i Kalk (1603-Y31R) nå, og det er behagelig og deilig til brun sofa, persisk teppe og en mørk/eikefarget seksjon. Hvit lin er litt rødere. Vi har Minty breeze på en vegg også (på grunn av planløsning), og den står godt til. Hadde jeg valgt igjen nå, hadde jeg valgt mye mørkere enn dette. Mest fordi vi nesten aldri bruker stua på dagtid, da er vi på kjøkkenet, og på kvelden kan det godt være mye lunere.