Vis enkelt innlegg
Gammel 11-05-15, 22:11   #47
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å vise hva man mener om andres bil ...

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.


Kort sagt:
Folk knytter Tesla til å ha mye penger og være privilegert.

Og det er jo bare tull, all den tid en Tesla faktisk er billig i forhold til biler i samme klasse...

I tillegg til at det også er langt billigere å ha en Tesla kontra en diesel eller bensinbil.

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men hva skjer hvis elbilene sendes ut av kollektivfeltet, er det da fremdeles aktuelt å ta bilen i stedet for toget? Samtidig som bilene kommer til å bli langt mindre attraktive på bruktmarkedet (det er vel nesten umulig å få solgt S-modellen som det er, alle skal ha firhjulstrekken).

For min del må de bare fjerne fordelen med kollektiv, gratis parkering, fri bom og det som er. Jeg har vel pr dags dato kjørt i kollektivfelt en gang, og da ene og alene fordi jeg ikke gadd skifte felt det lille stykket som da var kollektivfelt.

Det eneste jeg bevisst har benyttet meg av ang dette er fri parkering. Om jeg skal ned til byen i et ærend som jeg ikke helt vet hvor lang tid tar, så er det kjekt å bare parkere og glemme hele bilen en stund. Men heller ikke dette er noe jeg kommer til å savne.

Jeg tror ikke Tesla vil tape seg så mye på bruktbilmarkedet på sikt. Ja, det var vanskelig å selge nå da modell D kom, og prisene raste fordi folk ble desperate på å selge da de fikk ny bil. Men på sikt, når markedet flater ut litt, og ikke alle skal selge samtidig, så tror jeg de vil bestå godt i pris.

Jeg tror vel også at Tesla er en av de el-bilene som vil holde seg attraktive i markedet om fordelene forsvinner også. Det er en fullgod familiebil, masse lasteplass og ikke minst lang rekkevidde. De fordelene har ikke de mindre el-bilene.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat