Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?
Opprinnelig lagt inn av løve70, her.
Jeg tenker at vi ihvertfall ikke skal ende opp som svigers. I et stort hus, med stor hage som de aldeles ikke klarer å vedlikeholde. Det er et stressmoment, men de gidder ikke/orker ikke ta tak. Det ender nok opp med at de må bæres ut og så overlates alt av salg og opprydding til barna.
Da i motsetning til min mor som solgte et stort og tungvint hus og kjøpe seg en lettstelt leilighet. Det betyr aldeles ikke at hun ikke er aktiv, men trenger ikke bruke tid og krefter på ting som hun ikke liker.
Hvorvidt man sløves eller ikke tror jeg kommer mer an på personlighet enn på om man bor i leilighet eller hus. En aktiv person som selger hus fordi h*n ikke ønsker å bruke tid/krefter på det, ser jeg vanskelig for meg sløves fordi h*n flytter i leilighet. Mens derimot en i utgangspunktet lite aktiv person som var nødt til å opprettholde en viss aktivitet for å holde orden på hus/hage, ser jeg for meg fort kan sløves ned i en lettstelt leilighet.
Det er jo noe annet å bytte bolig når man begynner å ikke greie å vedlikeholde da, noe annet enn å skifte profylaktisk lenge før man har lyst og mangel på evne har tiltrådd.