Vis enkelt innlegg
Gammel 18-05-15, 21:07   #93
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?

Jeg synes det er en fantastisk flott dag! Har et korpsbarn som skulle leveres til revelje 0645, men å stå opp den dagen og pynte utenfor med flagg etter at hun var levert var jo bare ekstra koselig. Ja, det gikk i ett siden korpset har stort arrangement der toget starter og slutter. Det betyr at jeg måtte stå der et par timer, men med de summene vi fikk inn ble det en helt grei dugnad. Vi slipper lett resten av året. Folk var blide og høflige, pengene satt løst og alt var bare greit. Det var kaldt og surt, men da gjelder det å kle seg.

Barna har gledet seg lenge til denne dagen, særlig musikanten, stas å få vise seg skikkelig frem. I år var de eneste korps i barnetoget (de går i bydelen, ikke i sentrum), noe som gjorde at de fikk ekstra mye oppmerksomhet. De er også eneste korps med drilltropp her i byen.

Vi fikk vært på skolen, liten skole så der traff vi mye kjentfolk slik at det ble skikkelig hyggelig for alle. Barna løp rundt med venner og var på aktivitetene og fikk mange fine premier.

Eldste måtte spille i borgertoget, så dermed måtte vi til byen i år. Litt sure miner for det, men en flott opplevelse det også. De var eneste skolekorps i det toget. Yngste fikk mange russekort, så da var det ikke så ille med bytur likevel.

Jeg innser at våre 17. mai'er vil bli like så lenge hun fortsetter i korpset. Det eneste som nok vil endre seg er at vi dropper det "obligatoriske" besøket på skolen med leker når de blir litt eldre. Da ser jeg for meg å dra til byen og spist buffet på hotell før borgertoget.