Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?
Jeg synes det er en hyggelig dag der vi satser alt på å lage koselige rammer med enkle midler. Besøk og matlaging er vraket fra planen for lengst, det er det uaktuelt å få tid til. I år skulle ikke storebror møte på skolen før kvart på ti, og vi fikk til en skikkelig frokost bare oss fire, dekket et hyggelig bord med litt 17. maieffekter, lagde rundstykker og hadde litt ekstra pålegg. Jeg synes det er viktig at barna får med seg en følelse av fest fra dagen.
Vi satser ellers lavterskel, tar lunsj på McDonalds etter barnetoget, har brus og is her hjemme som vi fyller på med når vi deretter er hjemom (en halvtime var vi her i år), vi koser oss på skolen med mange kjente. Storebror får egne penger til disposisjon og han regner og regner for å få flest mulig is, løper rundt med kamerater og har det topp. Lillesøster får ballong og en is, og igår traff hun bestevenninnen og storkoste seg med henne. I 18-tiden går vi hjem, tar på pysj, steker en grandiosa, tar mer brus og is hvis vi orker, ser på barnetogreprisen.
Jeg synes det er en finfin dag nå som vi har funnet en form på det som fungerer og konkludert med at maten blir lettvin og at islager hjemme er viktig .
Barna hadde det supert igår begge to, de opplever det som kjempespesielt å få så mye is og brus de vil, og alle var glade.
|