Tråd: Hund og jobb?
Vis enkelt innlegg
Gammel 18-05-15, 22:41   #12
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund og jobb?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Hvordan vil for mye alenetid slå ut for en hund? Jeg har aldri sett noen anbefalinger om at folk med fulle stillinger ikke bør ha hund.

Jo, det har det da vært sagt en masse om? Uten at jeg kan vise til noe på stående fot, altså.

Jeg vet ikke hvordan det vil slå ut, men en hund trenger jo en del stimuli for å være glad og lykkelig. Den trenger å få brukt seg, ikke bare fysisk, men vel så mye mentalt. Leste nettopp om en som sa at hvis en hund er alene hele arbeidsdagen, så vil det i praksis si at den hviler rundt 18-20 timer i døgnet inkludert natten. Det er veldig, veldig mye. De er ikke skapt for å ligge i ro nesten hele døgnet. Og hva skal man med hund da? Noen hunder reagerer jo med å bli depressive, kjede seg og evt ødelegge ting, men jeg tror ikke det gjelder de fleste, men jeg synes det er trist at de skal bruke hele livet på å ligge der og vente.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat