Vis enkelt innlegg
Gammel 19-05-15, 00:21   #120
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?

Jeg har det strålende.

Vi hadde en finfin dag. Frokost med naboene som også har småunger, så festbordet stod klart litt før åtte, ispedd sukkerspinn og is. God tid til det lokale barnetoget, overfylt skoleplass med leker og lotterier og gassballong og is, hjem og chille litt mens Minste tok luren sin, svosj til venner som stod klar med grillmat og trampoline. Hyggelig for de voksne, stor stas for ungene.

Ser for meg at det blir litt mer pes når vi får skolebarn de årene skolen går i sentrum. Vet ikke helt hvor ofte det er, men annet eller hvert tredje år tror jeg. Men jeg liker sentrumstoget også, selv om det er kaotisk og overfolksomt. Og så liker jeg å tusle på Grønland etterpå, med yrliv i gatene og boder med mat fra overalt og skranglete tivoli.

Svigermor syr bunader, og har designet sin egen cape til Ungens østtelemarksbunad så hun ikke skal fryse. Den kom godt med. Hun lille i festdrakten så ut som en klovn etter hvert, med stakken stikkende ut under vinterjakka og den knæsjråååsa luen hun liker, men pytt, liksom.