Vis enkelt innlegg
Gammel 28-05-15, 10:33   #1
Galathea
Bør lage seg en tittel selv

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Renovere 70-tallshus

Vi tar snart over mitt barndomshjem, bygd i 1979 og huset er så og si "i original stand", så vi har litt å ta fatt på. Huset er av typen lang og smal som var vanlig på bøgda på den tida.

Vi har en del ideer, skal bl.a. åpne opp mellom kjøkken og spisestue, skifte ut utsiktsvinduene med store vinduer, slå sammen bad og toalett for å få større bad, bygge om inngangsparti og trappeoppgang. Sette inn glassdører der det er mulig for å få gjennomlys i de lange, mørke gangene.

Men jeg sliter litt med å se for meg stilen man bør gå for. Dette er er småbruk i skogen, men "landlig stil" er ikke helt oss, og kler ikke huset. Det hadde vært stas å få til noe slags moderne-retro-nordisk 70-tall, men hvilke elementer bør man satse på da?
Huset er fullt av gulnet furupanel, og vi tenker å beholde en del av det hvis vi får lysnet det. Store vindusflater or rette linjer burde også passe inn, samt ta igjen lyst treverk i kjøkkeninnredning og gulv.

Noen som har tips og ideer? Noen som har gjort noe liknende selv og kan dele erfaringer?

Sist redigert av Galathea : 28-05-15 kl 14:28.
Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat