Vis enkelt innlegg
Gammel 01-06-15, 20:51   #51
Plingo
Erfaren

Medlem siden: Aug 2010
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn

Jeg har master i regnskap og revisjon og har alltid elsket å studere! Han har fagbrev-IKT, finnes ikke glad i å studere men er utrolig praktisk anlagt. Han har jobbet seg oppover, og er forbi mange kollegaer med master lønns- og ansvarsmessig. Lønnsmessig så begynte han å dra veldig innpå helt til jeg skiftet jobb.

Vi møttes da vi begge var 17, han gikk andre året på IKT og jeg allmennfag. Viste allerede da at vi skulle hver vår vei utdanningsmessig. Men han har så utrolig mange kvaliteter ellers, og jeg så at han kom til å gjøre det mye bedre i yrkeslivet enn på skolebenken.

Vi kommer fra ganske forskjellige familier utdanningsmessig og mhp oppfølging som barn. Vi har en felles mening om hvordan vår oppdragelse/oppfølging skal være knyttet til læring.

Vi har noen utfordringer med kunnskapsnivå på enkelte områder, men det klarer vi å leve med. Jeg har ikke behov for å diskutere alt mulig med ham. Og jeg kommer jo til kort på hans fagfelt, hvor jeg lærer mye av ham.

Hadde vi møttes på et senere tidspunkt kunne ting vært anderledes, men jeg vil ikke bytte ham ut. Vi har vært sammen i snart 15 år, og satser på at det varer livet ut!

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat