Sv: EAT-konferansen
Opprinnelig lagt inn av noen, her.
Det er mange som reiser rundt med engasjerende innlegg uten at det skaper det minste endring. Å sette fokus på noe skaper heller ikke endring i seg selv. Og jeg må si jeg synes det blir høl i huet å snakke om hvor viktig det er med byer der folk enkelt kan ta seg rundt til fots eller med sykkel når man selv tar privatfly verden rundt. Det blir for dobbeltmoralsk for meg altså. Jeg gjentar meg selv, men det er faktisk sånn at f.eks. en flytur til London forurenser like mye som et halvt års gjennomsnittlig bilkjøring.
Det er det. Men jeg har tro på at Eat faktisk greier skape endring. Tross livsstilen til Stordalenparet. Og "halve Norge" drar jo på langhelger i London for tiden, så argumentet ditt der blir litt merkelig for meg. Er det ikke bra at folk som faktisk greier skape publisitet, skape nettverk og initiere ting gjør nettopp dette, selv om de ikke lever karbonnøytralt? Eller er det bedre om de sitter på ræva og nyter det gode liv og tenker på seg selv? I mitt hode trenger vi hver og en som drar verden i en riktig retning, det er nok av krefter som drar motsatt vei, for å si det mildt.
Har du forøvrig satt deg godt inn i hva Eat står for?