Vis enkelt innlegg
Gammel 08-06-15, 09:35   #23
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen spørsmål rundt takkekort

Jeg er vant til takkekort etter "store" dager som bryllup, konfirmasjon, fødsel/dåp/navnedag. Da er det gjerne snakk om at giveren får et bilde av de mer eller mindre lykkelige mottakere. Jeg foretrekker å gjøre det rimelig raskt (skjønt ifbm fødsel kan det være greit å la det gå litt tid, fordi gavene renner inn på litt ulike tidspunkt, og ifbm fotografbilder til f.eks. bryllup kan det være en rimelig grunn at det tar tid å velge ut eksponeringer osv. og bestille trykking). Synes kortene bør ut ihvertfall med en 3-4 måneders frist, men gjerne før.

Jeg etterlyser ikke takkekort, men synes det er rimelig sært å ikke sende ut ved slike anledninger. Og ja, jeg synes det reflekterer utakknemlighet. Det er naturligvis i lys av min omgangskrets, andre kan oppleve det annerledes.

Jeg ville aldri etterlyst takkekort, men hvis det var slik at man kunne tenkt seg et bilde til minne om dagen, synes jeg det kan være hyggelig interesse å spørre, faktisk. Men da mer i retning - tenker dere å sende ut kort? for det hadde vært så hyggelig med et bilde av konfirmanten? Da er det åpning for at nei, vi sender ikke ut kort, men klart du kan få et bilde.

Ellers sender vi takkekort til gaver vi får langveisfra, da synes ikke vi at det "holder" å takke muntlig. Det er særlig snakk om eldre slektninger, og gjerne gaver til barna ifbm jul og bursdag. Da må de selv skrive kort.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat