Vis enkelt innlegg
Gammel 13-06-15, 18:36   #43
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg tror han har for store vanskeligheter med å sette seg inn i hva andre tenker til at han vil klare å lure noen.

Man trenger ikke være så veldig smart for å skjønne hva som er lurt å si i en slik situasjon, altså. Selv personer som ligger i grenseland for å være strafferettslig utilregnelige på grunn av lav intelligens har som regel klart å planlegge en kriminell handling og klarer å tenke noenlunde taktisk om sitt eget beste. Og Breivik tilhører jo ikke den kategorien.

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Nei, for all del, det er ikke det jeg mente. Jeg mente bare å si at så mye over gjennomsnittet trenger man ikke ligge for å gjennomføre noe slikt. Jeg synes ikke han skal tillegges for mye intelligens heller.

Er det noen som gjør det, da?

Jeg er enig med Heiko. Han har vist at han har evne til langvarig planlegging før, og tatt i betraktning at risikovurdering og bevisføring i disse sakene er mye vanskeligere enn mange ser for seg så vet jeg jammen ikke. Det mer interessante spørsmålet er kanskje mer hvordan dommerne som får oppgaven vil føle på presset til å holde ham i forvaring, fremfor å løslate ham dersom det rettslig sett er det som er riktig. Det holder jo ikke å anta at han fortsatt er farlig om det ikke kan bevises. Men, vi får se.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat