Vis enkelt innlegg
Gammel 18-06-15, 13:14   #107
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Luksusproblem, hva bruke 5000 på?

Design er stas til markedet eksploderer av "kopier". Design er beskyttet i 25 år etter designerens død. Wegner døde i 2007. Så da er det kult i maks 15 år til.

Jeg synes det er ganske stor forskjell på designfans og trendnisser. Hvis et møbel har vært i alle interiørbladene, inkl. typ Allers/ Hjemmet, er det ikke så kult lenger. Syns det er som med klær og mote. Du er trendsetter om du er en som setter i gang en trend, dvs. mens det fremdeles ser "rart" ut for folk flest. Du er ikke trendsetter hvis du har sett det i Det Nye eller på en rosablogg.

Ellers tenker jeg at god design innbefatter at objektet egner seg til den bruken det er ment å dekke. En ostehøvel har ikke god design bare av å ha et artig utseende, den må også være velegnet til å skjære ost. Alessi sa rett ut i et intervju at funksjon ikke betydde noe for ham. Okey. Da er det ikke god design, heller.

Liker man en stol til 5000 og har lyst til å kjøpe den- go ahead. Men det er "bare" en stol. Jeg har et dritdyrt møbel jeg har ønsket meg lenge. Men det er bare det det er.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat