Sv: Ny valp-tester grenser
Mine hannvalper har aldri vært slik, men jeg har fått dem ved 8 ukers alder og det er annen rase.
Det kan være som oppdretter sier at han vil prøve ut dere, men en del her kan også være at han ikke er vant ved å være inne og med så mye potensielle ting å bite på.
Hva jeg tror at jeg skulle gjøre:
- Mye aktivisering så at han får bruke hodet sitt og blir sliten. Både fysisk trening og trening på sitt og annet som han kanskje kan.
- Rose masse når han gjør noe riktig. Høylytt og med lys lys positiv stemme, bruk kroppen og virkelig føl at du overdriver. Bruk gjerne små biter av godbit/skinke etc som premie når han gjør noe riktig. Ha dette i lommen hele tiden.
- Kanskje overgå til en annen lyd for nei, det er så kjedelig å gå rundt å si nei. Litt hard Kremting, knurring eller noe lignende. Når du sier nei og han slutter med det du vil at han skal slutte med så sier du sitt eller andre ting han kan og roser ham når han sitter. Godbit.
- Fortsette å bruke buret. Kan du løfte ham inn der så at du ikke må lokke ham inn?
Man kommer lett inn I en spiral av negativitet og om hunden ikke blir helt mentalt og fysisk sliten så kan det bli kjipt. Når vi har vært i noen korte perioder med feil beteende (hos oss som regel bjeffing om noen går forbi) så virker ovenstående, men litt enklere form da han er voksen nå.
Sist redigert av Pelen : 25-06-15 kl 09:01.
|