Vis enkelt innlegg
Gammel 10-07-15, 21:09   #9
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere med små hunder

Selvsagt er det enklest om hundene slippes fri og får hilse og herje ferdig. Men når den ene eieren ikke ønsker det, så ville jeg lært min hund å holde seg i ro selv om det er en annen morsom hund tilstede. Det vil dukke opp andre hunder som hun av ulike grunner må forholde seg i ro sammen med og det er en nyttig ting å kunne. Jeg har også stadig unge labradorer i hus, og det å stogge ellevillheten og lære de å være i ro når du sier det, er noe av det viktigste du kan lære de. Det skal ikke være noe problem å være sammen med en annen hund uten å hilse og herje.

Jeg har for tiden en 16 mnd gammel labradorhann. Han må daglig forholde seg til en liten, skeptisk og ilter tass som tilhører en som jobber på samme sted som meg. Denne lille hunden vil ikke hilse og viser tydelig at han er redd min store, men rolige hund. Dette må min bare akseptere og vi har jobbet med at han skal forholde seg i ro når den andre hunden er tilstede. Vi har nå kommet så langt at de overser hverandre. Det tar litt tid og krever litt, men det er nyttig å lære de at man ikke skal hilse på alle hunder. Så får man heller finne andre hunder med tryggere eiere som man kan sosialisere hunden med.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat