Vis enkelt innlegg
Gammel 13-07-15, 20:08   #13
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når skaffet du deg hund/valp?

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Jeg har de siste årene tatt i mot en 8 uker gammel valp ca hver 14. måned som forvert for et par førerhundskoler. Jeg er i full jobb. Jeg har hentet valpene en torsdag eller før en langhelg og vært hjemme med den i ro gjennom helgen. Deretter har de vært med på jobb. Jeg har bur på kontoret mitt og har tidlig vent de til korte perioder alene der. Ellers har de løpt i hælene mine over alt. Det fungerer fint, det men det er klart at effektiviteten påvirkes noen uker.

De fleste valper må ut om natta til de er 12-14 uker, noen , kprtere, andre lenger. Jeg har valpen i bur på soverommet de første ukene og flytter de deretter til gangen der de sover som voksne. Alle mine sover i bur,men gjerne med åpen dør når de er voksne.

Det er sånn jeg ser for meg hundeholdet vårt, egentlig. Hunden skal være med meg stort sett overalt, sove i bur på rommet vårt først, deretter i bur på gangen utenfor rommet vårt. Litt sånn babyopplegg.
Hunden skal trenes til å kunne være hjemme alene, men i hovedsak skal den ikke behøve det.

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Neida, går ikke ut fra det. :-)

Hund er veldig gøy da, og mye kos. Vår biter veldig lite allerede, 4,5 mnd nå. Men plutselig er vel puberteten(e) i gang.

Hvilken rase tenker dere på?

Vi er bare på forberedelsesstadiet enda, og leser og funderer mye. Akkurat nå tror vi det er Havanais eller dvergschnouzer som blir rett for vår familie og vårt liv, men vi prøver i hvertfall å late som om vi fortsatt er åpne for noe annet også.
Slik det ser ut nå er det til neste vår/Sommer vi skaffer oss valp. Eventuelt en unghund, hvis oppdretter har noen hjemme av den sorten.