Vis enkelt innlegg
Gammel 13-07-15, 21:17   #3
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Sv: Florida i juni/juli

Det er mange her inne som har reist dit og flere tråder om temaet eksisterer fremdeles.

Vi har vært der to ganger de siste tre årene. Det er definitivt glovarmt og superklamt, men det er fullt mulig å avklimatiseres til den typen vær også. Det er ekstra klamt inne i sumpen i Orlando, så å leie hus ved sjøen (Tampaområdet) og heller kjøre inn til Orlando og ta inn på hotell de dagene man tenker å bruke på parker er et fornuftig tips. Vi har bodd i Orlando begge gangene, det er litt tilfeldig da planen egentlig var å bo i Tampa sist. I Orlandoområdet får man svært leid hus med basseng til en billig penge.
Leiebil er en nødvendighet i Florida, slik jeg ser det. Det er relativt store avstander som dekkes ganske radig med egen bil.

Vi dro til Florida første gang når eldste var fire år og enebarn. Da var vi i SeaWorld, Bush Gardens og Legoland. Vi har enda ikke vært i Disney World, av de grunnene du skisserer, men også fordi vår eldste ikke er spesielt opptatt av Disneyfigurer. Mulig vi tar turen neste gang vi reiser over. Man bør jo se det . Legoland er genialt for en på fire, for eldre barn er den kanksje ikke så spennende, men den var definitivt gull for fireåringen vår den gangen. Universal er mest for de som er litt større. Dit skulle vi sist, men så fikk eldstemann øregangsbetennelse på grunn av all badingen, så da rakk vi det faktisk ikke . Min bror med barn (8 og 11) var i Universal og hadde det fantastisk! Det er også flere badeland man kan dra i. Jeg har kun vært i Aquatica, som er Sea Worlds badeland, og det er begynt å bli ganske slitent, men har et ok område for små barn.

Jeg synes dog det var litt pæs med ettåring (som vi hadde med sist) i den ekstreme varmen, og det er ikke noen optimal ferie for en så liten unge, men fra fire år er det supert. Og jeg anbefaler ikke å være nygravid, heller .