Vis enkelt innlegg
Gammel 20-07-15, 09:39   #7
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker dere GPS til Geocaching?

Jeg brukte gps-en mest først, har en Garmin Oregon, men nå blir det mer og mer mobilen. Jeg syns gpsen krever mer planlegging - at jeg legger inn cachene på forhånd, og det er ikke alltid jeg er motivert til å koble den til. Nå er min Oregon noen år (4-5 år siden jeg kjøpte den tror jeg), og selv om den på papiret kan fungere trådløst, så fungerer det best å kable den til en pc og legge inn cacher derfra. Jeg bruker Gsak og gjør spørringer, så det går sånn sett ikke kjempetreigt, men som sagt, jeg har merket at jeg nesten ikke bruker den lenger. Jeg bruker den når jeg skal gå cachetur i marka - for den er mye(!) bedre enn mobilen på stifinning, og turene blir ofte finere når man bruker stier i stedet for korteste vei... Men da må man jo også kjøpe kart, noe jeg har gjort. Jeg har turkart over hele Norge, og har stort sett alltid med meg gpsen, selv om det ikke er alltid at den får luftet seg.

I den grad det er et poeng, og det er det jo i skog og mark syns jeg, så er gpsen mer treffsikker på koordinatene. Til bycaching syns jeg ikke det spiller noen rolle.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat