Oppfriskningskjøretimer – lurt eller noe så inni hampen meningsløst?
Jeg har hatt førerkortet siden 1988. Fra 2001 til 2012 kjørte jeg mye, og ble en kløpper til å kjøre i Oslo sentrum og andre steder hvor andre synes det var litt ubehagelig å kjøre. Jeg har aldri vært noen selvsikker sjåfør, men det gikk nå bra. Jeg har dog aldri lært meg å rygge eller lukeparkere (til tross for at Juste her inne iherdig prøvde å lære meg det for noen år siden).
Nå kjører jeg lite i hverdagen, og når både mannen min og jeg skal et sted, så er det som regel han som kjører. Det har gjort at jeg har blitt mer usikker, og vegrer meg plutselig for den minste ting i trafikken.
Jeg har også lest tråder her inne om trafikksikkerhet/kjørevaner osv., som gjør at jeg plutselig er blitt usikker på om jeg har huller i kunnskapen.
Jeg har ei venninne som nå tar oppfriskningstimer hos kjørelærer, så jeg har begynt å vurdere om jeg skal gjøre det samme.
Hva tror dere? Høres det lurt ut? Eller er det bare å skjerpe seg og heller kjøre mer og bli tøffere i trafikken? Jeg kommer aldri selv til å dra ut en kveld og øve meg på rygging og lukeparkering. Det har jeg sagt i 15 år, men det bare skjer ikke.
Noen innspill?