Vis enkelt innlegg
Gammel 25-07-15, 18:19   #38
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Oppfriskningskjøretimer – lurt eller noe så inni hampen meningsløst?

Hvis du mot formodning skal øve på å lukeparkere er det lurt å velge seg en parkeringsplass mot et butikkvindu/glassvindu slik at du kan speile bilen og se når du er nær de andre bilene. Ellers lærte jeg et veldig enkelt knep for lukeparkering (men kan hende du har hørt det før); kjør bilen din opp på siden så nærme den fremste bilen som mulig og stopp når streken mellom fordøren og bakdøren din er på linje med hekken til denne bilen. Da vrir du rattet og rygger skrått inn i luka di så langt bak mot fortauet du kommer før du vrir på rattet til den andre siden mens du fortsetter å rygge så langt bak du kommer mot bilen bak. Deretter er det bare å benke opp bilen ved å kjøre/svinge litt frem og tilbake.

Fant denne tegningen:

..men som sagt vet du nok dette allerede.

Dersom du vet at du ikke kommer til å øve på dette selv hadde jeg tatt en kjøretime eller to, men passet på å holde det vedlike etterpå. Slik jeg kjenner deg tror jeg egentlig at du kan dette veldig godt allerede, og at du bare må øve på å hevde din rett i trafikken og puste med magen selv om det kommer biler rundt. De fleste klarer å vente litt på at bilen foran skal parkere (og de som ikke klarer det har kanskje ikke så mye i trafikken å gjøre og det er ikke ditt problem).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat